Türk din tarihi, Türklerin Gök Tanrı temelinde, yazılı bir kaynağa dayanmaksızın kendi iç kültürel dinamiklerinden doğan ve günümüze kadar varlığını devam ettiren Gök Tanrı dini=tengrizmle başlar. Türkler bu millî dinlerinin dışında Budizm, Ak Din, Taoizm, Konfüçyanizm, Zerdüştîlik, Maniheizm, Musevîlik ve Hristiyanlıkla da muhatap olmuş, Türk topluluklarının bir bölümü bu dinleri kabul ve tecrübe etmiş ve etmeye devam etmektedirler. Ancak Türk topluluklarının büyük bir bölümü Müslümanlığı seçmiş olup bu inanç üzerinde devam etmektedirler.
Elinizdeki bu kitap, Türk dini ile ilgili makale, bildiri ve çevirilerden oluşmaktadır. Böyle olmakla birlikte bu kitap konuları kronolojik esasta ele alan bir dinler tarihi kitabı olmadığı gibi, homo religiosusun genel kanunlarını tespite çalışan bir din antropolojisi de değildir. Bu kitap, amacı dinî fenomenlerin ya da kutsalın tecrübelerinin etnik, dinî veya profesyonel grup ve kültürlere göre aldığı çeşitli biçimleri, karşılıklı etkileşimleri tümevarımcı bir metotla ortaya koyan, ancak ulaştığı sonuçlar ve genellemeler kültürel alanla sınırlı kalan bir Türk din etnolojisidir.
hep temiz kalsın ki insanlık da yeniden değer kazansın.
Türk din tarihi, Türklerin Gök Tanrı temelinde, yazılı bir kaynağa dayanmaksızın kendi iç kültürel dinamiklerinden doğan ve günümüze kadar varlığını devam ettiren Gök Tanrı dini=tengrizmle başlar. Türkler bu millî dinlerinin dışında Budizm, Ak Din, Taoizm, Konfüçyanizm, Zerdüştîlik, Maniheizm, Musevîlik ve Hristiyanlıkla da muhatap olmuş, Türk topluluklarının bir bölümü bu dinleri kabul ve tecrübe etmiş ve etmeye devam etmektedirler. Ancak Türk topluluklarının büyük bir bölümü Müslümanlığı seçmiş olup bu inanç üzerinde devam etmektedirler.
Elinizdeki bu kitap, Türk dini ile ilgili makale, bildiri ve çevirilerden oluşmaktadır. Böyle olmakla birlikte bu kitap konuları kronolojik esasta ele alan bir dinler tarihi kitabı olmadığı gibi, homo religiosusun genel kanunlarını tespite çalışan bir din antropolojisi de değildir. Bu kitap, amacı dinî fenomenlerin ya da kutsalın tecrübelerinin etnik, dinî veya profesyonel grup ve kültürlere göre aldığı çeşitli biçimleri, karşılıklı etkileşimleri tümevarımcı bir metotla ortaya koyan, ancak ulaştığı sonuçlar ve genellemeler kültürel alanla sınırlı kalan bir Türk din etnolojisidir.
hep temiz kalsın ki insanlık da yeniden değer kazansın.